verleid & verras: privilege membership
Klanten binden aan de Bijenkorf door middel van een nieuw CRM programma: een zeer aantrekkelijke klus!
Het projectmanagement kunnen we opdelen in 4 fases:
Fase 1:
Opzetten van een nieuw CRM programma
- Neerzetten van een nieuwe strategie. Het CRM programma bestaat uit 3 tiers waar verschillende privileges aan gekoppeld zijn:
– Store Membership
– Platinum Membership
– Diamond Membership - Ontwikkelen van een nieuwe look & feel, inclusief naamgeving, voor het gehele programma
Fase 2:
Bepalen van de contactmomenten van werving tot en met behoud van de members.
- Opzetten en uitwerken van een contentkalender
Fase 3:
Ontwikkelen van communicatie uitingen t.b.v:
- Werving van nieuwe members: wervingsfolder, instore communicatie, website en CRM-trainingen aan de Bijenkorf medewerkers (uitleg van het CRM-programma en motiveren nieuwe members te werven)
- Welkom heten van nieuwe Members: Welcome pack
- Activatie en behoud van de Members: Instore communicatie en creëren van (verdere) bekendheid van puntenprogramma. Members aanzetten tot actieve deelname
Fase 4:
CRM-trainingen aan de Bijenkorf medewerkers
- Ontwikkelen van een fysiek trainingsprogramma voor de Bijenkorf medewerkers (met uitleg over het CRM programma en het stimuleren van het werven van nieuwe Members)
- Doorvertalen van het trainingsprogramma naar een online trainingsmodule
Later in het project is het CRM programma uitgebreid met een nieuw serviceprogramma: het Privilege Membership. I.s.m. het creative department van de Bijenkorf hebben we een campagne opgezet om interne medewerkers en bestaande Card-houders te informeren en te activeren. Daarvoor hebben we diverse on- en offline communicatiemiddelen ontwikkeld.
succesvol concept
Het Privilege Membership van de Bijenkorf is inmiddels een van de grootste CRM programma´s van Nederland. Een succesvol concept.
Periode: 2010 – 2013